Chcesz uwolnić się od kredytu frankowego?
AdobeStock_189228343.jpeg

Polityka Prywatności i RODO

Ochrona twoich danych osobowych

 

Nasza Polityka Prywatności

 
 

Polityka prywatności i RODO

Aktualizacja Polityki Prywatności: 2021-04-23

Kim jesteśmy

Kancelaria Radców Prawnych Żurawska Rogowski i Wspólnicy spółka komandytowa oraz Kancelaria Radcy Prawnego Cezary Śpiewak-Dowbór są współadministratorami danych osobowych które są przetwarzane w związku z świadczeniem usług prawniczych w sprawach przeciwko bankom. Dla potrzeb przejrzystości współadministratorzy danych będą określani dalej jako “kancelaria”. Kancelaria świadczy usługi prawnicze dla klientów na terenie Rzeczpospolitej Polskiej - w szczególności w Województwie Pomorskim.

Odniesienie do „partnera” oznacza partnera, członka, konsultanta lub pracownika posiadającego równoważny status i kwalifikacje w przynajmniej jednej praktyce prawnej.

W celu realizacji swoich celów, kancelaria gromadzi i przetwarza dane osobowe w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W przypadku pytań dotyczących wykorzystywania Państwa danych osobowych w kancelarii prosimy o kontakt z: 

E-mail: ar@ktzr.pl
Adres pocztowy: Kancelaria Radców Prawnych Żurawska Rogowski i Wspólnicy Sp. k., ul. M. Kopernika 17, 80-208 Gdańsk, POLSKA

Gromadzenie i wykorzystywanie danych

Gromadzimy następujące dane osobowe:

  • Dane kontaktowe: imię i nazwisko, stanowisko, funkcja, nazwa spółki lub organizacji, numer telefonu (w tym numer telefonu komórkowego, jeżeli został przekazany), jak również adres e-mail i adres pocztowy;

  • Informacje biznesowe: Państwa dane dotyczące spraw, co do których otrzymamy od Państwa informacje lub w które są Państwo zaangażowani;

  • Informacje ze źródeł publicznych: np. LinkedIn i inne profesjonalne sieci społecznościowe, przewodniki lub publikacje internetowe;

  • Informacje dotyczące dochodzeń lub postępowań: tam, gdzie jest to niezbędne, w celu przeprowadzenia dochodzenia lub postępowania;

  • Dane dotyczące obecności: w celu rejestracji obecności w naszej kancelarii, ze względów bezpieczeństwa;

  • Subskrypcje/preferencje: przy zapisywaniu się na listę odbiorców różnego rodzaju komunikatów prawnych, informacji lub newsletterów w celu określenia, jakiego rodzaju informacje Państwa interesują;

  • Dane dotyczące wydarzeń: uczestnictwo w wydarzeniach oraz przekazanie formularzy opinii dotyczących naszych wydarzeń;

  • Dane dotyczące dostawców: dane kontaktowe i inne informacje dotyczące Państwa lub Państwa spółki czy też organizacji świadczącej usługi na rzecz kancelarii;

  • Media społecznościowe: posty, lajki, tweety i inne interakcje dotyczące naszej obecności w mediach społecznościowych;

  • Dane techniczne oraz identyfikatory internetowe – korzystamy z plików cookies, które pozwalają zidentyfikować Państwa przeglądarkę. Zbierają one i przechowują informacje o tym, kiedy odwiedziliście Państwo naszą stronę oraz w jaki sposób z niej korzystacie, co umożliwia zapisywanie informacji o wizytach na stronie oraz zapewnia lepszą obsługę i doświadczenie w trakcie przeglądania strony oraz dla celów analitycznych. Dane osobowe gromadzone przez nas z wykorzystaniem tych technologii będą również używane w celu zarządzania Państwa sesją.

  • Szczególne kategorie danych osobowych: np. informacje o zdrowiu w związku z wykonywaniem usług na rzecz klientów.

  • Dane dotyczące rejestru karnego: o ile jest to właściwe i zgodne z przepisami prawa krajowego, takie jak informacje dotyczące popełnionych przestępstw (lub potwierdzenie niekaralności).

Powyższe dane zostaną nam dostarczone przez Państwa lub Państwa pracodawcę, firmę lub organizację będącą naszym klientem lub podmioty zajmujące się weryfikacją, które wspierają nas w wykonywaniu obowiązków prawnych zgodnie z wymogami dotyczącymi przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy, weryfikacji sankcji i kontroli regulacyjnej.

Komunikacja z nami

Kancelaria może również zbierać informacje, które zdecydujecie się Państwo przekazać w komunikacji z nami. Prosimy o nieprzesyłanie nam informacji poufnych, dopóki nie potwierdzimy pisemnie, że reprezentujemy lub działamy w imieniu Państwa lub Państwa firmy bądź organizacji. Niezamawiane wiadomości e-mail od podmiotów niebędących naszymi klientami nie powodują ustanowienia relacji prawnik – klient. Wiadomości takie mogą nie być objęte klauzulą poufności i w związku z tym mogą być ujawniane osobom trzecim.

W jaki sposób wykorzystujemy Państwa dane osobowe?

Wykorzystujemy Państwa dane osobowe dla celów:

  • Świadczenia usług: świadczenia usług doradztwa prawnego;

  • Relacji biznesowych: zarządzania i administrowania naszą relacją z Państwem, Państwa firmą lub organizacją, w tym prowadzenia rejestrów zawierających informacje o działalności, usługach i płatnościach, tak aby dostosować naszą ofertę do Państwa potrzeb, rozbudować naszą relację i w odpowiedni sposób ukierunkować naszą działalność marketingową oraz kampanie promocyjne;

  • Komunikacji: przesyłania wiadomości e-mail, newsletterów i innych informacji w celach informowania o nowych regulacjach prawnych, sytuacji na rynku oraz o naszych usługach;

  • Wydarzeń: organizowanie spotkań, szkoleń, „okrągłych stołów” i innych wydarzeń;

  • Ankiet i informacji zwrotnych otrzymanych od klientów: w tym informacji na temat wydarzeń oraz aktywności dotyczących uzyskiwania informacji zwrotnych i opinii klientów oraz reagowanie na ewentualne problemy i wątpliwości;

  • Zapewnienia przestrzegania przez klientów przepisów prawa: badanie due diligence klientów (zgodnie z regulacjami dotyczącymi prania brudnych pieniędzy, weryfikacji sankcji i innych przepisów dotyczących zapobieganiu i wykrywaniu przestępstw oraz wymogów regulacyjnych), co może obejmować automatyczną weryfikację w celu upewnienia się, że klienci i kontakty są autentyczne, oraz w celu zapobieżenia popełnieniu oszustw lub przestępstw i temu, że nie będziemy w stanie przyjąć od Państwa poleceń, jeżeli nie przekażecie nam Państwa informacji, których potrzebujemy do dokonania takiej weryfikacji;

  • Monitoringu stron internetowych: sprawdzanie poprawności funkcjonowania stron internetowych i innych usług technologicznych oraz optymalizowanie ich funkcjonalności;

  • Bezpieczeństwa obiektu: zapewnienie bezpieczeństwa naszej kancelarii;

  • Bezpieczeństwa online: ochrona naszych aktywów informacyjnych i platform technologicznych przed nieupoważnionym dostępem lub wykorzystaniem oraz monitorowanie w celu wykrycia złośliwego oprogramowania i innych zagrożeń bezpieczeństwa;

  • Regulacyjnych: wypełnianie zobowiązań prawnych i regulacyjnych kancelarii prawnej, w tym wymogów audytowych i sprawozdawczości;

  • Zarządzanie dostawcami: którzy świadczą na naszą rzecz usługi;

  • Prawnie uzasadnionego interesu: w celu realizowania potrzeb wynikających z prawnie uzasadnionego interesu, wymienionych w niniejszej polityce w punkcie „Prawnie uzasadniony interes” poniżej.

Dlaczego wykorzystujemy Państwa dane osobowe

Państwa dane będą przez nas przetwarzane z następujących powodów:

  • udzieliliście Państwo nam zgody: na przykład wtedy, gdy przekazujecie nam Państwo szczegółowe informacje dla danego celu;

  • jest to niezbędne w celu zapewnienia wykonania obowiązków prawnych lub regulacyjnych: dla celów przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy oraz dokonywania obowiązkowych kontroli weryfikacyjnych lub ujawniania informacji organom ścigania;

  • jest to niezbędne dla celów rozpatrywania roszczeń prawnych;

  • przetwarzanie jest niezbędne dla naszego prawnie uzasadnionego interesu lub dla interesu osób trzecich: pod warunkiem, że powyższe nie narusza interesów lub praw przysługujących Państwu jako podmiotowi indywidualnemu. Lista naszych prawnie uzasadnionych interesów znajduje się w następnym punkcie.

Prawnie uzasadniony interes

Mamy prawnie uzasadniony interes w:

  • świadczeniu usług doradztwa prawnego;

  • zarządzaniu naszą relacją z klientem lub jego firmą bądź organizacją;

  • rozumieniu i reagowaniu na zapytania i opinie klientów;

  • rozumieniu, w jaki sposób nasi klienci korzystają z naszych usług i stron internetowych;

  • określeniu, czego nasi klienci potrzebują, i budowaniu relacji z klientem, jego firmą lub organizacją;

  • ulepszaniu naszych usług i rozwiązań;

  • egzekwowaniu naszych warunków świadczenia usług oraz stron internetowych, jak i innych warunków;

  • zapewnieniu bezpieczeństwa naszym systemom i obiektom;

  • rozwijaniu relacji z partnerami biznesowymi;

  • zapewnieniu spłaty należności;

  • wykorzystywaniu aktywności mających na celu wyłączenie klientów z marketingu bezpośredniego, jeżeli nie wyrazili oni na taki marketing zgody;

Dlaczego korzystamy z danych szczególnych kategorii

Szczególne kategorie danych w UE i niektórych innych jurysdykcjach odnoszą się do danych wrażliwych, takich jak pochodzenie rasowe lub etniczne, religia i informacje dotyczące zdrowia. Możemy również gromadzić dane na temat wyroków w sprawach karnych. Będziemy przetwarzać te dane pod warunkiem, że:

  • mamy na to Państwa wyraźną zgodę; dla celów konkretnego przetwarzania danych;

  • jest to niezbędne do ochrony Państwa istotnych interesów lub interesów osób trzecich: na przykład w nagłych przypadkach medycznych;

  • w sposób wyraźny udostępniliście Państwo swoje dane: na przykład publikując informacje w mediach społecznościowych;

  • jest to niezbędne dla celów rozpatrywania roszczeń prawnych: na przykład dla celów postępowań sądowych;

  • jest to niezbędne dla celów istotnego interesu publicznego: na przykład w celu zapobiegania lub wykrywania czynów niedozwolonych;

  • w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa: poza terytorium UE i innych jurysdykcji, w których obowiązują te ograniczenia.

Komu udostępniamy Państwa dane

Informacje dotyczące Państwa udostępniamy:

  • pracownikom kancelarii;

  • dostawcom: wspierającym naszą działalność, w tym IT i dostawcom usług komunikacyjnych, pozyskiwanemu z zewnątrz wsparciu biznesowemu, agencjom marketingowym i reklamowym, dostawcom usług administracyjnych i DR oraz outsourcingowi procesów prawnych. Nasi dostawcy muszą spełniać minimalne standardy dotyczące bezpieczeństwa informacyjnego i będą im przekazywane wyłącznie dane zgodne z pełnioną przez nich funkcją;

  • centrom usług wspólnych: obsługiwanym przez kancelarię lub osoby trzecie, w tym dla celów pozyskiwania klientów, usług IT, marketingu, usług zarządzania ryzykiem oraz usług administracyjnej obsługi biura;

  • pozostałym kancelariom prawnym: w tym firmom partnerskim kancelarii, innym lokalnym kancelariom prawnym, adwokatom biegłym oraz arbitrom/mediatorom;

  • organom ścigania i naszym organom regulacyjnym: lub innym kompetentnym organom zgodnie z wymogami prawnymi lub dobrą praktyką;

  • właściwym stronom w sytuacjach nagłych: w szczególności w celu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa naszych klientów, personelu i organizacji;

  • Państwa firmie lub organizacji: w odniesieniu do świadczenia przez nas usług prawnych;

  • dostawcom usług weryfikacyjnych: tak abyśmy mogli spełniać zobowiązania prawne związane z zapobieganiem przestępczości lub ochroną przed nią, praniem brudnych pieniędzy, weryfikacją sankcji i innymi wymaganymi kontrolami;

  • sieciom reklamowym i dostawcom usług analitycznych: w celu wspierania i wyświetlania reklam na Państwa stronie internetowej, aplikacjach i innych narzędziach z zakresu mediów społecznościowych;

  • osobom trzecim: w kontekście nabywania lub przeniesienia jakiejkolwiek części naszej działalności lub w związku z jej reorganizacją;

  • pozostałym osobom oddelegowanym: w sytuacjach, w których Państwa nazwisko pojawi się na liście uczestników poszczególnych wydarzeń, w których Państwo planujecie uczestniczyć, o czym zostaniemy przez Państwa poinformowani.

Dane osobowe o innych podmiotach

W niektórych przypadkach możecie Państwo przekazać nam dane osobowe innych osób (takich jak Państwa klienci, dyrektorzy, funkcjonariusze, udziałowcy lub właściciele rzeczywiści). Należy się upewnić, że podmioty te zostały przez Państwa poinformowane z należytym wyprzedzeniem o tym, że udostępniacie nam informacje na ich temat oraz że uzyskaliście Państwo od nich zgodę na takie ujawnienie informacji.

Bezpieczeństwo

Będziemy przechowywać Państwa informacje w bezpieczny sposób, stosując fizyczne, techniczne i administracyjne środki bezpieczeństwa. Niemniej jednak przekazywanie informacji przez internet nie jest w pełni bezpieczne. Mimo że będziemy podejmować uzasadnione środki w celu ochrony Państwa informacji osobowych, nie możemy zagwarantować bezpieczeństwa przekazywanych przez Państwa informacji, a każdy proces odbywa się na Państwa ryzyko.

Gdzie będą przechowywane Państwa informacje?

Wszelkie pozyskane dane które mają fizyczny substrat są przechowywane w siedzibie kancelarii przy ul. M. Kopernika 17, 80-208 Gdańsk. Pozostałe dane są przechowywane na zabezpieczonych serwerach zlokalizowanych na terytorium Unii Europejskiej.

Jak długo przechowujemy Państwa dane

Co do zasady Państwa dane przechowujemy w sposób niezbędny do świadczenia usług doradztwa prawnego oraz w celu rozpatrywania roszczeń. Będzie to zależało od wielu czynników, takich jak to, czy Państwo lub Państwa firma bądź organizacja jesteście aktualnym klientem lub czy mieliście Państwo do czynienia z informacjami lub biuletynami wysyłanymi ostatnio do klientów lub czy uczestniczyliście Państwo w ostatnich wydarzeniach. Zachowamy Państwa informacje niezbędne do wypełniania obowiązków prawnych, księgowych lub regulacyjnych. Standardowy okres przechowywania danych wynosić będzie od 3 do 15 lat.

Państwa prawa

Niektóre z tych praw będą miały zastosowanie wyłącznie w pewnych okolicznościach. Jeżeli chcieliby Państwo wykonać lub omówić którekolwiek z tych praw, prosimy o kontakt z jedną z wyżej wymienionych osób do spraw ochrony danych osobowych.

  • Dostęp: macie Państwo prawo zapytać nas, czy przetwarzamy Państwa dane, a jeżeli tak, macie Państwo prawo zażądać wglądu do Państwa danych osobowych. Umożliwi to Państwu uzyskanie kopii danych osobowych znajdujących się w naszym posiadaniu oraz niektórych innych informacji na ten temat.

  • Korekta: macie Państwo prawo zażądać korekty wszelkich niepełnych lub niepoprawnych danych osobowych, które Państwa dotyczą i które są w naszym posiadaniu.

  • Usunięcie: macie Państwo prawo zażądać usunięcia lub wykreślenia danych osobowych w określonych okolicznościach. Istnieją również pewne wyjątki, kiedy możemy odmówić usunięcia danych, np. w sytuacji, gdy dane osobowe są niezbędne dla celów zachowania zgodności z przepisami prawa lub w związku z roszczeniami.

  • Ograniczenie: macie Państwo prawo do zażądania zawieszenia przetwarzania niektórych Państwa danych osobowych, które Państwa dotyczą, np. jeżeli chcecie Państwo ustalić ich dokładność lub powód przetwarzania.

  • Przeniesienie: możecie Państwo zażądać pomocy w przeniesieniu pewnych danych osobowych, które Państwa dotyczą, na rzecz innego podmiotu;

  • Sprzeciw: w sytuacji, gdy my przetwarzamy Państwa dane osobowe w oparciu o uzasadniony interes prawny (lub interes prawny osób trzecich), a Państwo możecie zakwestionować takie przetwarzanie. Niemniej jednak możemy mieć prawo do dalszego przetwarzania informacji, które Państwa dotyczą. Ponadto, macie Państwo prawo do sprzeciwu w sytuacji, gdy przetwarzamy dane osobowe, które Państwa dotyczą, dla celów marketingu bezpośredniego.

  • Zgoda: w sytuacji przetwarzania danych za zgodą, możecie Państwo wycofać swoją zgodę.

W przypadku gdy będziecie Państwo chcieli skorzystać z powyższych praw, prosimy o kontakt z jedną z wyżej wymienionych osób do spraw ochrony danych osobowych pod adekwatnym adresem e-mail.

Macie Państwo również prawo do złożenia skargi do organu nadzorującego ochronę danych osobowych w Rzeczpospolitej Polskiej - do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) - adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 
00-193 Warszawa lub za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP). Instrukcja znajduje się pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt

Marketing bezpośredni

Jak opisano powyżej, możecie Państwo w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania od nas informacji w formie marketingu bezpośredniego.

Możemy wykorzystać informacje, które nam Państwo przekazujecie na naszej stronie lub w inny sposób, dla celów marketingu bezpośredniego, do otrzymywania wiadomości e-mail, newsletterów i innych informacji na temat nowych regulacji prawnych, sytuacji na rynku oraz naszych usług, w tym wydarzeń, które naszym zdaniem mogą Państwa zainteresować.

Możecie Państwo w dowolnym czasie zrezygnować z otrzymywania od nas informacji za pośrednictwem marketingu bezpośredniego. Wystarczy przesłać do nas email na ar@ktzr.pl

Pliki cookies

Korzystamy z plików cookies, które pozwalają zidentyfikować Państwa przeglądarkę. Zbierają one i przechowują informacje o tym, kiedy odwiedziliście Państwo naszą stronę oraz w jaki sposób z niej korzystacie, co umożliwia zapisywanie informacji o wizytach na stronie oraz zapewnia lepszą obsługę i doświadczenie w trakcie przeglądania strony oraz dla celów analizy. Dane osobowe gromadzone przez nas z wykorzystaniem tych technologii będą również używane w celu zarządzania Państwa sesją.

Linki do stron trzecich

Nasza strona internetowa, newslettery, aktualizacje i innego rodzaju komunikacja może zawierać linki do stron innych firm. Dane osobowe, które Państwo przekazujecie za pośrednictwem takich stron, nie podlegają niniejszej polityce prywatności i nie ponosimy odpowiedzialności za przetwarzanie Państwa danych osobowych za pośrednictwem takich stron internetowych.

Przy korzystaniu z linka przekierowującego do innych stron internetowych zwracamy uwagę, że strony te posiadają własną politykę prywatności określającą sposób gromadzenia i przetwarzania danych w trakcie ich odwiedzania.

Dzieci

W sposób świadomy nie gromadzimy danych od dzieci i innych osób poniżej 16. roku życia. Osoby poniżej 16. roku życia nie mogą przekazywać nam swoich danych osobowych.

Zmiana niniejszej polityki prywatności

Niniejsza polityka prywatności podlega okresowym zmianom.

W przypadku istotnych zmian w niniejszej polityce (w zakresie gromadzonych informacji, sposobu lub powodów korzystania z nich), informacje o wprowadzonych zmianach zostaną w sposób wyraźny podane na początku polityki prywatności.

Kontakt z nami

W celu uzyskania więcej informacji na temat sposobu zarządzania danymi osobowymi znajdującymi się w naszym posiadaniu prosimy o kontakt z nami – na dane kontaktowe określone na początku niniejszej polityki prywatności.